باتری‌ها عاملی برای ذخیره‌سازی انرژی هستند. وجود آنها تاثیرات بسیار زیادی در سرعت بخشیدن به کارها دارد و ما در طول روز از انواع و اقسام این باتری‌ها برای اهداف مختلف استفاده می‌کنیم. یکی از باتری‌هایی که این روزها بیشتر در مورد آن صحبت می‌شود، باتری انرژی خورشیدی است. قطعاً می‌دانید که انرژی خورشید یک انرژی تجدیدپذیر است و ما باید سعی کنیم حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم که باتری خورشیدی در این زمینه به ما کمک می‌کند. چنانچه قصد خرید باتری انرژی خورشیدی فرسوده آدین باتری را دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا نسبت به این باتری‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید و انواع مناسب برای خرید را بشناسید.

باتری خورشیدی چیست؟

قبل از خرید باتری انرژی خورشیدی آدین باتری باید تعریفی درست در مورد آن بدانید. باتری خورشیدی به وسیله‌ای گفته می‌شود که آن را به سیستم خورشیدی متصل می‌کنند. برق اضافی که توسط پنل‌های خورشیدی تولید می‌شود، توسط این سیستم ذخیره سازی می‌گردد و در مواقع نیاز از این انرژی استفاده خواهد شد. معمولاً برای تامین برق خانگی حین شب (که دیگر انرژی خورشیدی در محیط نیست) استفاده می‌شود!

هدفِ استفاده از این باتری‌ها این است که بتوانند امکاناتی را به وجود بیاورند تا از انرژی خورشیدی بیشتر استفاده شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که عمر مفید این باتری‌ها بین ۵ تا ۱۵ سال است. اگر شما از این باتری‌ها درست استفاده کنید و نکات اصولی استفاده از آنها را رعایت کنید، عمرشان طولانی‌تر می‌شود. به عنوان مثال عواملی مانند قرار دادن باتری در معرض سرما یا گرمای شدید عمر آنها را کم می‌کند.

انواع و اقسام باتری‌های خورشیدی

قطعاً قبل از خرید باتری انرژی خورشیدی آدین باتری باید در مورد انواع آنها اطلاعات داشته باشید، زیرا هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند و برای هدف خاصی استفاده می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

باتری سرب اسید

باتری سرب اسید که به آن لید اسید هم گفته می‌شود، برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در محیط خانه یک سیستم خارج از شبکه با ذخیره سازهای انرژی متعدد داشته باشند. این باتری‌ها نسبت به انواع دیگر عمرشان کوتاه‌تر است. به خاطر همین هزینه آنها نیز کمتر است.‌در دو دسته‌بندی باتری سرب اسید خشک و تر عرضه می‌شوند.

باتری لیتیومی

از دیگر انواع باتری خورشیدی باید به باتری لیتیومی اشاره کرد. وزن آنها سبک‌تر است و طول عمر بالاتری دارند. سایز جمع و جورتری داشته و قیمت‌شان از لید اسیدها بیشتر است.

باتری ژل

یکی دیگر از انواع باتری انرژی خورشیدی باتری ژل است که از سرب اسید خشک درست می‌شود. به عنوان بهترین باتری‌های خورشیدی آن را می‌شناسند. علت هم این است که طول عمر بالایی نسبت به دیگر انواع باتری‌های خورشیدی دارند. درصد دشارژ یعنی خالی شدن شارژ آنها ۸۰ درصد است. اگر این باتری را داخل سیستم خورشیدی استفاده کنید، تا ۵ سال هم عمر می‌کند.

باتری خورشیدی آب نمک

یکی دیگر از انواع باتری‌های خورشیدی که قبل از خرید باتری انرژی خورشیدی آدین باتری باید در مورد آن اطلاع داشته باشید، باتری آب نمک است. الکترولیت‌های آب نمک داخل این باتری‌ها محرکی برای ایجاد انرژی هستند و فلزات سنگینی هم داخلشان وجود ندارد. جدیدترین تکنولوژی‌ها نسبت به دو نوع قبلی در آنها استفاده شده است. البته خیلی از تکنولوژی‌هایی که این روزها داخل این نوع باتری استفاده می‌کنند، به طور کامل تست نشده است اما چیزی که در مورد آنها اثبات شده، این است که قابلیت بازیافت دارند.

معایب باتری‌های خورشیدی

قبل از خرید باتری انرژی خورشیدی آدین باتری باید در مورد معایب هم اطلاعات داشته باشید و ببینید که آیا می‌توانید با این معایب کارتان را راه بیندازید یا خیر.‌

  • هزینه نصب این باتری‌ها نسبت به انواع دیگر بالاتر است.
  • این باتری‌ها نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف واکنش نشان می‌دهند و در معرض آب و هوای مختلف کاربری آنها تغییر می‌کند.
  • هزینه خرید آنها نسبت به باتری‌های دیگر بالاتر است.
  • هزینه تعمیرات آنها به شدت بالا است که شاید تصورش را هم نکنید.
  • ابعاد این باتری‌ها بزرگ است. به خاطر همین فضای زیادی را در محیط اشغال می‌کنند.
  • استفاده از آنها در بعضی از موارد می‌تواند عاملی برای آلودگی محیط باشد.

عوامل مهم در انتخاب باتری انرژی خورشیدی

خرید باتری انرژی خورشیدی آدین باتری می‌تواند کار عاقلانه‌ای باشد اما یک سری عوامل هستند که برای انتخاب بهتر باید آنها را در نظر بگیرید تا باتری انتخاب شده کیفیت بالاتری داشته و در طولانی مدت بتوانید از آن استفاده درستی را انجام دهید.

طول عمر باتری

اولین چیزی که قبل از خرید باتری خورشیدی باید به آن توجه کرد، طول عمر باتری است. در واقع یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید باتری به حساب می‌آید. میانگین عمر این باتری‌های خورشیدی ۳ سال است. نکته‌ای که در مورد خرید باید در نظر داشته باشید، این است که طول عمر باتری‌ها بر اساس تعداد دفعاتی که شارژشان می‌کنید و باتری آنها خالی می‌شود، تعیین می‌گردد که به آن دشارژ یا سیکل شارژ گفته می‌شود. مثلاً باتری ۳۰۰ سیکل به همین تعداد توانایی شارژ و خالی شدن را دارد.

قیمت

مسئله بعدی قیمت است. قیمت باتری‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارند که‌ بستگی به ویژگی‌ها و کارکردشان دارد. فکر نکنید که هر چقدر قیمت باتری بالاتر باشد، یعنی کیفیت آن بهتر است. اگر شما به مجموعه آدین باتری مراجعه کنید، خیالتان راحت است که باتری‌های استاندارد با قیمت مناسب را خریداری می‌کنید که در طولانی مدت هیچ آسیبی نمی‌بینند.

جریان کار

مورد دیگری که باید به آنها توجه داشته باشید، جریان کار است که قبل از خرید باتری انرژی خورشیدی آدین باتری حتماً باید مد نظر قرار داده شود. منظور از جریان کار یعنی میزان حداکثر جریانی که شما می‌توانید از یک باتری به صورت دائمی بیرون بکشید، بدون اینکه آسیب خاصی به باتری وارد شود. این فاکتور یا این عامل می‌تواند اهمیت بسیار زیادی برای انتخاب باتری‌های خورشیدی داشته باشد اما خیلی‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند.

پرفروش‌ترین نوع باتری‌های خورشیدی

باتری‌های خورشیدی هر کدام کاربردهای متنوعی دارند و همه چیز بستگی به این دارد که می‌خواهید آنها را در کجا استفاده کنید و ویژگی‌های آنها چگونه باشد. هر چهار مورد از باتری‌هایی که معرفی شد، کاربردهای زیادی دارند اما به طور کل باتری ژل یا باتری‌هایی که از اسید خشک هستند؛ بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر می‌خواهید بهترین و با کیفیت‌ترین باتری‌ها را تهیه کنید که طول عمر بالایی هم داشته باشند، از طرفی قیمت آنها هم معقول و استاندارد باشد، آدین باتری به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کند و بهترین منبع برای خرید باتری‌ها است.

خرید باتری انرژی خورشیدی آدین باتری می‌تواند یکی از اقداماتی باشد که ما در شرایط مختلف برای استفاده در سیستم‌های خورشیدی خاص به سراغ آنها می‌رویم. باتری‌های انرژی خورشیدی این مزیت را دارند که از انرژی طبیعی استفاده می‌کنند. در نتیجه یک کار مفید برای محیط زیست هم به حساب می‌آید. این باتری‌ها در شرایط مختلف استفاده می‌شوند و خرید آنها و کیفیتشان بستگی به عوامل مختلفی دارد که ما در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم و گفتیم که چه عواملی را برای خرید این باتری‌ها در نظر بگیرید تا یک منبع ذخیره با کیفیت در سیستم‌های خورشیدی داشته باشید.