لباسشویی‌های بوش مدل‌های خیلی متنوعی دارند و همه مدل‌های آن از انواع ارزان تا گران قیمتشان گزینه مناسبی برای خرید هستند، زیرا برند بوش به صورت تخصصی در زمینه تولید لباسشویی کار می‌کند. لباسشویی‌هایی که شما از این برند خریداری می‌کنید، می‌تواند تا مدت زمان طولانی برایتان کار کند اما از آنجایی که ممکن است نگهداری درست و اصولی از آنها نداشته باشید، بعد از مدتی نیاز به تعمیرات پیدا کنند که حتماً باید در مورد مسئله یعنی تعمیر لباسشویی بوش اطلاعات داشته باشید. ما در این مبحث به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم که چگونه برای تعمیر این لباسشویی‌ها اقدام کرده و به کجا مراجعه کنید.

چگونگی تعمیر لباسشویی بوش

اگر متوجه علائم خرابی در لباسشویی بوش شدید، حتماً باید برای تعمیر آنها مراجعه کنید. خیلی از مشکلاتی که در لباسشویی بوش اتفاق می‌افتد، حاد نیست و شما با یک تعمیر ساده می‌توانید آن را برطرف کنید اما لازم است که یک فرد متخصص و تکنسین که در این زمینه تجربه دارد، لباسشویی شما را بررسی کرده و ایرادات آن را پیدا کند.

برای تعمیر این لباسشویی‌ها می‌توانید از تیم امداد سرویس کمک بگیرید. این تیم خیلی راحت به خاطر افراد متخصص و تکنسینی که دارند، می‌توانند مشکل را پیدا کنند.

برای رسیدن به این مهم؛ اولین کاری که باید انجام دهید، این است که وارد صفحه اصلی سایت شوید و شماره تماس را پیدا کنید. وقتی که به صورت تلفنی مشکلاتتان را توضیح می‌دهید، درخواست شما ثبت می‌شود. اگر نیاز باشد به منزل‌تان مراجعه می‌کنند تا مشکل را از نزدیک ببینند. در بعضی از موارد هم به صورت تلفنی مشکل برطرف خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نیست اما به هر حال لباسشویی‌های بوش در مدل‌های مختلف حتماً باید توسط افراد متخصص بررسی شود.

تعمیرات لباسشویی بوش در زمینه‌های مختلف

لباسشویی‌های بوش با کیفیت هستند اما به هر حال مانند هر دستگاهی ممکن است به مرور زمان اشکالاتی در آنها ایجاد شود یا اینکه به خاطر نگهداری غلط آسیب ببیند. معمولاً مشکلات آنها شامل موارد زیر است:

روشن نشدن دستگاه

یکی از مشکلات رایجی که در لباسشویی‌های بوش اتفاق می‌افتد، روشن نشدن دستگاه است که می‌تواند به خاطر کمبود اطلاعات افراد باشد و خودشان نمی‌توانند مشکل را برطرف کنند. اگر شما با این مشکل مواجه شدید، قبل از اینکه با تعمیرکاران تماس بگیرید، اول دو شاخه لباسشویی را بررسی کنید و مطمئن شوید که برق به دستگاه می‌رسد. بعد از اینکه متوجه شدید برق رسانی هیچگونه مشکلی ندارد، باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. معمولاً برد دستگاه در چنین شرایطی با مشکل مواجه شده که اگر برد را تعویض کنید، مشکل برطرف خواهد شد.

قفل شدن درب لباسشویی

از دیگر مشکلات رایج در لباسشویی بوش که نیاز به تعمیر دارد، قفل شدن درب لباسشویی است. میکروسویچ یکی از مهمترین قطعاتی است که باید مراقب باشید در لباسشویی آسیب نبیند. به خاطر همین حتماً حواستان را جمع کنید که در صورت خرابی سوئیچ قفل درب آن را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید. تعویض آن حتماً باید توسط خود نمایندگی انجام شود. امداد سرویس می‌تواند قطعه اصلی با توجه به مدل دستگاه شما را تهیه کند که کاملاً اصل و اورجینال باشد تا هرچه سریع‌تر مشکل را برطرف نمایید.

آبگیری زیاد

یکی دیگر از مشکلات لباسشویی بوش می‌تواند آبگیری زیاد باشد. اگر دستگاه شما بیش از حد آبگیری می‌کند، ممکن است شیر آب ورودی ایراد داشته باشد یا محفظه و سوئیچ فشار دچار مشکل شده باشند. آبگیری زیاد در دستگاه‌ها گاهی اوقات به خاطر خرابی محفظه فشار رخ می‌دهد. اگر درام دستگاه بیش از حد آب داشته باشد، مشکلات مربوط به شستشو هم اتفاق می‌افتد و کل فرایند کار دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد. قبل از اینکه از تعمیرکار کمک بگیرید، خودتان شیر ورودی یا شیر برقی را بررسی کنید.‌ اگر دیدید خرابی در این قسمت‌ها وجود دارد، هیچ کاری انجام ندهید تا متخصصان لباسشویی را بررسی کنند.

نشتی لباسشویی

این مورد نه تنها برای لباسشویی بوش بلکه برای خیلی دیگر از لباسشویی‌ها ممکن است اتفاق بیفتد. اگر متوجه شدید نشتی از پشت است، یعنی شلنگ ورودی یا شلنگ خروجی دچار مشکل شده و معمولاً آن را تعویض می‌کنند. همچنین باید مطمئن شوید که شلنگ‌ها به شیر آب به طور کامل اتصال دارند.

اگر متوجه شدید که نشتی از قسمت جلو است، یعنی در قسمت درب دستگاه مشکلی اتفاق افتاده و شما حتماً باید محفظه جا پودری یا فیلتر دستگاه را تعویض کنید.

اگر متوجه شدید که نشتی از قسمت زیر دستگاه است، احتمالاً مشکل داخلی است و خودتان نمی‌توانید کاری کنید. در چنین شرایطی حتماً باید یک تعمیرکار متخصص مسئله را بررسی کند و ایراد اصلی را پیدا کند که احتمالاً  نیاز به تعویض قطعه هم وجود داشته باشد.

سر و صدای زیاد توسط دستگاه

در بعضی از شرایط ممکن است لباسشویی بوش بیش از حد سر و صدا کند. در حالت عادی نباید این اتفاق بیفتد، زیرا موتورهای بسیار پیشرفته‌ای در لباسشویی‌های بوش استفاده می‌شود که سر و صدا و لرزشی را ایجاد نمی‌کنند. اگر متوجه شدید که سر و صدا غیر عادی است، ممکن است خودتان اشتباهی کرده باشید. مثلاً ممکن است لباس‌هایی با زیپ باز داخل دستگاه انداخته باشید که مدام به درام برخورد می‌کند و سر و صدا ایجاد می‌کند.

در بعضی از موارد ممکن است تراز دستگاه درست نباشد و زمانی که شما با امداد سرویس تماس می‌گیرید، آنها در مورد تراز بودن دستگاه از شما سوال می‌کنند و علائمی را توضیح می‌دهند که می‌تواند نشان دهنده عدم تراز دستگاه باشد. تراز نبودن مشکلات دیگری را هم به بار می‌آورد. در بعضی از موارد ممکن است پیچ حمل و نقل دستگاه حین نصب به اندازه کافی باز نشده باشد و دستگاه آسیب ببیند.

گاهی اوقات مشکلات مربوط به کلاچ، یاتاقان، پولی، پمپ تخلیه، تسمه و کوپلینگ موتور هم ممکن است چنین اتفاقاتی را رقم بزند. به هر حال  اگر دستگاه شما بیش از حد سر و صدا می‌کند، حتماً باید علائم مختلف آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که مشکل از کجاست. زیرا این مسئله‌ای نیست که بخواهید بی‌تفاوت از کنار آن رد شوید. البته تعمیرکاران قسمت‌های دیگر را هم بررسی می‌کنند.

مثلاً متعادل نبودن لباس‌ها داخل دستگاه هم می‌تواند باعث این اتفاق شود. زمانی که لباس‌ها را داخل دستگاه می‌اندازید، حواستان باشد آنها را به صورت متوازن پخش کنید. یعنی مقدار زیادی از لباس‌ها فقط در یک قسمت جمع نشده باشند.

همچنین قطعات مکانیکی و لوله زهکشی هم توسط افراد بررسی می‌شود. اگر موتور حرکات غیر عادی داشته باشد، حتماً باید مورد بررسی قرار بگیرد تا مطمئن شوید که ایرادات دستگاه غیر عادی نیست.

خدمات امداد سرویس

تعمیرات لباسشویی در برندها و مدل‌های مختلف توسط امداد سرویس انجام می‌شود. مزیتی که در مورد این نمایندگی وجود دارد، این است که ۲۴ ساعته در اختیار شما هستند. شما می‌توانید با تماس تلفنی مشکل دستگاه خود را توضیح دهید و از این تیم کمک بگیرید. همچنین اگر مشکل خیلی اورژانسی باشد، می‌توانید در بخش تعمیر سریع و فوری هم درخواست دهید تا آنها زودتر از بقیه مشکل شما را پیگیری کرده و آن را برطرف کنند. افرادی که داخل این تیم فعالیت می‌کنند، همگی چندین سال در زمینه تعمیرات لباسشویی بوش سابقه دارند و خیلی سریع می‌توانند علت را ریشه‌یابی کرده و آن را برطرف کنند.